Amnesty groep
Rheden/Rozendaal

2021 03 04 Paasbloemen AmnestyDe online collecte 2021 zit erop, op 1 april zijn alle online collectebussen gesloten. Amnesty heeft laten weten dat tot dusver 550.155,00 euro is opgehaald, een resultaat waar ze zeer blij mee is. Amnesty haalt doorgaans anderhalf miljoen euro op, dus de opbrengst is wel fors minder dan normaal.

Als Velp/Rozendaal hebben we 809 euro opgehaald. Ook een stuk minder dan de 3500 euro die we normaal jaarlijks ophalen. Die 809 euro werd bijeengebracht via 42 donaties. Zes mensen maakten een persoonlijke bus aan en haalden in totaal 589 euro op. De collectieve collectebus, die alle collectanten konden delen in hun netwerk,  bracht 220 euro op.

Niet alle collectanten waren even enthousiast om online te collecteren, het is nou eenmaal heel iets anders dan het alom geaccepteerde huis aan huis collecteren. Zowel Amnesty als onze collectanten hebben dit jaar heel wat kennis heeft opgedaan over de pros en cons van online collecteren. Waarschijnlijk zal, ondanks het dalend aantal mensen met muntgeld in huis, het huis aan huis collecteren niet snel verdwijnen.